Content

Gruize muizen


Notice: Undefined variable: message in /var/www/vhosts/bcmeppel.nl/httpdocs/blog.php on line 107

Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/bcmeppel.nl/httpdocs/blog.php on line 107

Blogger:

Anke Boelens

Laatst sprak ik een ondernemer over zijn verbouwing die binnenkort gepland staat om te starten. Nieuwsgierig als is ben, vroeg ik hem wat hij met zijn interieur van plan was. “Nou gewoon hetzelfde als we altijd al hebben gehad, standaard  is  voor ons voldoende,” was zijn antwoord... Standaard! .. wie wil nou standaard zijn?

Als persoon wil je al niet standaard zijn, je wil je persoonlijkheid/karakter uitdragen. In je kleding,  haarstijl, muziek waar je graag naar luistert,etc.  Niemand is gelijk. Als bedrijf (organisatie, overheid , zorg-instelling etc) is het ook belangrijk je te onderscheiden van de rest.  Ben je een grijze muis of heb je kleur?

Je kunt met honderd woorden uitleggen waar je bedrijf voor staat, strakke visie op papier, mooie verkooppraatjes, gelikte reclame.. maar de bezoeker moet het ook kunnen ervaren en beleven.  Identiteit in Interieur noem ik dat, de klant je visie ruimtelijk laten beleven. De ruimte waarin je werkt of dat nou een kantoor, winkel , huisartsenpraktijkof een horecagelegenheid is, je moet ervaren waar het bedrijf voor staat. Dit is niet alleen belangrijk voor de bezoeker, maar ook voor de mensen die erin werken. Je Identieit kan in veel dingen zitten bv hoe wil je je klanten ontvangen?.. en sluit hier de routing door het gebouw op aan? Maar ook laat ik mijn werknemers zo effectief mogelijk vergaderen? ..
Uit onderzoek blijkt dat de productiviteit van medewerkers in goed ingerichte kantoren 36% hoger ligt. Een kantoor is niet alleen meer om te werken. We zijn er tegenwoordig wel achter dat als je productief wil zijn je niet acht uur achter je bureau moet gaan zitten.  Juist  andere mensen ontmoeten, ontspannen, even in een andere omgeving overleggen, iets anders doen etc.. dit alles bevordert de creativiteit en de productiviteit.

Een interieur met je eigen identiteit dat hoeft niet zoveel meer te kosten dan een “standaard” interieur. Dat is het zeker dubbel en dwars waard.. een tevreden werknemer die met plezier naar zijn werk gaat of een klant die nog een extra kopje koffie besteld om dat het zo aangenaam vertoeven is in je café. De beleving of het verhaal dat je de klant mee geeft daar gaat het om.
Kijk eens naar je eigen interieur? Wat zie je? .. Laat me eens raden: een antraciet tapijt, witte wanden en een systeemplafond met tl-bakken? Zit ik er ver naast? En vraag je zelf nu eens af past dit bij je visie voor je bedrijf?..

naar het blog


Reacties

Helemaal mee eens Anke! En naast identiteit is het is gewoon een stuk prettiger om in een mooie en bij 't bedrijf passende omgeving te werken. Ik ben er van overtuigd dat een fijne werkomgeving inspireert en op die manier bijdraagt aan de betrokkenheid van medewerkers. Dat heeft weer positieve invloed op de interne communicatie - de communicatie waar zoveel van afhangt!
Dus... vanaf nu meer gekleurde muizen in het vooruitzicht?


geplaatst door Alice van Laar op


Reageer

Versturen Reactie »

Wij verzoeken iedereen om op een correcte manier gebruik te maken van deze reactie mogelijkheid. Ongenuanceerde kritiek of het beschadigen en/of beledigen van personen wordt niet geaccepteerd