Content

Spectaculaire stijging bezoekersaantal website Businessclub

Spectaculaire stijging bezoekersaantal website Businessclub

De website van Businessclub Meppel is erg in trek blijkt uit de cijfers van het afgelopen jaar. De site kreeg in 2012 bijna de helft meer bezoekers dan het jaar ervoor.

De strategie van het bestuur om de website met meer nieuws, nieuwe rubrieken zoals IJsbreker en het weblog, en de App nog aantrekkelijker te maken werpt, afgaande op de bezoekersaantallen, zijn vruchten af. In 2011 bezochten in totaal 19.148 mensen de website en in 2012 waren dat er liefst 28.153, een stijging van liefst 47%. Deze stijging is des te spectaculair als je in ogenschouw neemt dat de Businessclub uit zo'n 150 aangesloten bedrijven bestaat.

Het aantal unieke bezoekers dat de website bezocht nam toe met 22%. Bezochten in 2011 nog 10.009 mensen onze site voor het eerst, in 2012 waren dat er 12.234. Al die bezoekers die onze website bezochten bekeken in totaal 220.648 pagina's. Dat is ruim 15% meer dan het jaar ervoor. Naast de homepagina (logisch) werden de bedrijvenpagina en de agenda het meest bezocht.

Het bestuur is uiteraard erg trots op de groei. "Het onderstreept onze visie dat netwerken anno 2013 uit een gebalanceerde mix van online- en offline handelingen bestaat," laat voorzitter Harry Helmich in een reactie weten. Het bestuur hoopt de stijgende lijn in 2013 vast te houden en roept de leden daarbij op, om daarmee te helpen. Harry Helmich: "Hoe meer bedrijfsnieuws, IJsbrekers en blogs wij kunnen plaatsen, hoe meer bezoekers er komen. En daar zijn uiteindelijk ook de leden bij gebaat."

naar het nieuwsoverzicht