Content

Businessclub krijgt een 7,7 van de leden

Businessclub krijgt een 7,7 van de leden

De Businessclub heeft van haar leden een hoge waardering gekregen. Met een 7,7 scoort de BC zelfs hoger dan 3 jaar geleden. Dit blijkt uit het onlangs gehouden ledenonderzoek. Aan het onderzoek heeft 50,4 % procent van de leden meegedaan.

Uit het onderzoek blijkt dat de website van de BC niet meer weg is te denken. Acht van de tien bezoekers gebruiken de site om de agenda in te zien om zich vervolgens op te geven voor een bijeenkomst. Dat is een lichte stijging ten opzichte van het vorige onderzoek. De helft van de bezoekers bezoekt de site tevens om het nieuws te lezen. Maar ook de netwerkfunctie van de site bewijst z’n waarde. Eenderde heeft de site namelijk gebruikt om gegevens van andere bedrijven op te zoeken.

Ook de digitale nieuwsbrief van de Businessclub  heeft z'n waarde. Zo wordt blijkens de uitkomst van de enquête, de BIZNIZ bijna door iedereen gelezen. De meesten nemen hem zelfs vrij uitvoerig door. Een enkeling houdt het bij de koppen. Kortom, de Businessclub kan niet zonder de BIZNIZ.

Ook de App heeft, blijkens de uitkomst van het onderzoek, een mooie waarde gekregen. Weliswaar heeft nog niet iedere BC'er de App gedownload, maar zij die hem wel hebben gebruiken hem wel. De agenda en het vinden van bedrijfsgegevens via het 'smoelenboek' zijn de populairste bestemmingen.

De uitkomsten van het onderzoek vertellen ons ook dat bedrijfsbezoeken en lezingen van bekende personen erg gewenst zijn. Of we dat dan 's middags of 's avonds moeten doen is onduidelijk want de voorkeur is keurig in evenwicht.

Netwerken wordt hoofdzakelijk gedaan om daarmee zakelijke contacten op te doen, zo luidt de uitkomst. Dat zestig procent van de respondenten daaruit een of meerdere opdrachten aan heeft overgehouden is een mooi resultaat. Maar het kan hoger. En daar gaat het bestuur mee aan de slag.


naar het nieuwsoverzicht