Content

Interstage heeft de wind in de rug

Interstage heeft de wind in de rug

Interstage in Meppel heeft de wind letterlijk en figuurlijk in de rug. In beide gevallen gaf directeur Gino Spijkerman, tijdens een druk bezochte Open Deur Tour, uitleg over het hoe en waarom.

Een stevige omzetgroei in 2014 en - opnieuw - uitbreiding van het personeelsbestand. Interstage heeft de wind duidelijk in de zeilen, maar dat gaat niet vanzelf, zo liet Gino Spijkerman zien tijdens zijn sterke presentatie.

Ten overstaan van bijna vijftig BC'ers gaf Spijkerman de bezoekers een kijkje in de keuken van zijn bedrijf dat sinds 2002 bestaat. Geholpen door een visueel mooie presentatie kon men zien en horen hoe Interstage na de oprichting in 2002 groeide van een lokaal/regionaal bedrijf naar een internationaal opererend bedrijf dat inmiddels festivals, grote tv-shows en tours van de grootste decorpodia en voorziet. Dat het daarbij om meer gaat dan alleen 'even een podium in elkaar zetten' werd door de presentatie al snel duidelijk. Achter het verhaal van een podium voor een groot festival, zoals de Vrienden van Amstel Live, Concert at Sea en Zwarte Cross, gaan veel, heel veel voorbereidingen schuil. Vaak maandenlange voorbereidingen met technisch ingewikkelde constructies die op de tekentafel hun oorsprong vinden, veel overleg en soms wekenlange bouwwerkzaamheden maken het vak van podiumbouwer een stuk intensiever dan je als bezoeker van een concert of festival vermoedt. Helemaal als je daarbij ook nog de wetenschap hebt dat een decorpodium, ondanks de minitieuze berekeningen, niet altijd bestand is tegen gevaren. Daarbij is de wind de grootste vijand, zo bleek uit een aantal voorbeelden die de bezoekers soms deden huiveren.

Talpa
Maar de wind heeft, in figuurlijke zin, dus ook voor voorspoed gebracht en dat is ook te danken aan het zakelijke instinct van Spijkerman die, nadat de zakelijke markt in elkaar klapte, zijn oog liet vallen op het leveren van op maat gemaakte tribuneconstructies voor grote televisieshows. Hij kreeg daarbij al snel het vertrouwen van producent Talpa van John de Mol waarvoor Interstage ten behoeve van menig televisieprogramma, zoals The Voice of Holland, de faciliteiten levert. Behalve Talpa weten inmiddels ook andere producenten de weg naar Meppel te vinden. Want zoals onlangs bekend gemaakt werd gaat  Interstage een wezenlijke bijdrage leveren aan het komende Eurovisie Songfestival. Een kroon op het werk van Gino Spijkerman die, ondanks alle successen, nog altijd even nuchter blijft. Precies zoals zijn vader Klaas, de grondlegger van een bedrijf waar 'we' reuze trots op zijn.

naar het nieuwsoverzicht