Content

Grote ogen bij Nieuwleusens vriendelijke reus



Een ongedwongen presentatie, een duurzaam succesverhaal, nuchtere trots. Een bedrijf waar je u tegen zegt en een dikke zestig BC’ers die elkaar gewoon met jij aanspreken. Het recept voor een imponerend bezoek aan Arcabo, mobiele-bungalowbouwer eersteklas.

Uiterst efficiënt en doordacht plant en organiseert Arcabo zijn productieproces. Daardoor weet de klant hier van tevoren op de dag nauwkeurig wanneer de bestelling de trailer oprolt. 

Recreatieparken 
Van 50 chalets in ’97 tot een geraamde 1.500 over vijf jaar. Europees marktleider. Chris Brandsma (verkoop Nederland) vertelde een volle zaal hoe dit zo heeft kunnen gebeuren. Hoe er vernieuwd, gebouwd en bijgebouwd is. Hoe er tekenaars bij kwamen, de ontwikkeling van ontwerp, fabricage, assemblage, hoe het transport van de kolossen in z’n werk gaat. Hoe de recreatieparken fan van Arcabo werden, eerst uit eigen land en later uit de landen om ons heen. Hoe er in 2014 een drie hectare grote hal in Heerenveen bij kwam met een 160 meter lange productiestraat. En welke stappen vooruit Arcabo hier tot 2020 wil zetten.

En hoe het bedrijf na 2008 ‘gewoon’ continu bleef groeien. Eigenaar/directeur Bertus ten Kate: ‘Wij hebben toen juist mensen áángenomen. Alles op de verkoop. In Duitsland een verkoper volcontinu op de weg. Crisis betekent dat je méér moet doen om hetzelfde binnen te halen.’ 

Opgetogen
Verdeeld in vier behapbare groepen keek het gezelschap de ogen uit tijdens de rondgang door het complex. De gasten verzamelden zich tot slot in de binnen-showroom: samen genieten van het buffet, verzorgd Slagerij Kouwen uit Nieuwleusen. 
De sfeer bleef tot op het allerlaatst opgetogen. Alleen voorzitter Harry Helmich had een klein dipje na een combinatie van stropdas en rode wijn. Toegegeven: sans cravate stond hem wat bloot. Niet meer doen, Harry.

naar het nieuwsoverzicht